Menu

Filter op
content
PONT Klimaat

0

Deelauto- en deelfietsmobiliteit in Nederland: ontwikkelingen, effecten en potentie

Het aandeel van de deelauto in de mobiliteit is laag, maar het aanbod van deelauto's in Nederland groeit. Per gebruiker leidt autodelen tot minder autobezit en naar verwachting tot een beperkte daling van broeikasgasemissies.

Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid 5 oktober 2021

Rapporten

Rapporten

Driekwart van het aantal deelfietsen in ons land bestaat uit de ov-fiets. De deelfiets vervangt vooral het plaatselijk openbaar vervoer (bus, tram, metro), lopen of het gebruik van de eigen fiets, niet de auto. Het is mogelijk het aandeel van de deelmobiliteit in de totale mobiliteit te vergroten, zij het beperkt. Dit blijkt uit het onderzoek 'Deelauto- en deelfietsmobiliteit in Nederland: ontwikkelingen, effecten en potentie' van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM).

Bijlagen

Deelauto- en deelfietsmobiliteit in Nederland: ontwikkelingen, effecten en potentie

Artikel delen

Reacties

Laat een reactie achter